#savekaikia: Συνεργασία της Περιφέρειας Νοτίου
Αιγαίου με τον Σύνδεσμο Παραδοσιακών Σκαφών, με σκοπό τη διάσωσή τους
Στόχος
της Περιφερειακής Αρχής είναι η διεύρυνση των συμμαχιών, για να σταματήσει το
έγκλημα κατά της ναυτικής παράδοσης της χώρας
Με τον πρόεδρο του
Ελληνικού Συνδέσμου Παραδοσιακών Σκαφών, Υποναύαρχο Λιμενικού (ε.α.), Νίκο
Καβαλλιέρο, συναντήθηκε σήμερα, Τρίτη, στην Αθήνα, ο Περιφερειάρχης Γιώργος
Χατζημάρκος, με σκοπό η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου να ενώσει τη φωνή της και να συνδράμει την
προσπάθεια του Συνδέσμου για την διάσωση των παραδοσιακών σκαφών.
Στην συνάντηση συμμετείχαν
επίσης ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου,
Μάνος Βερνίκος, η γραμματέας, Αννίκα Μπαρμπαρίγου και η γνωστή δημοσιογράφος, Μαργαρίτα
Πουρνάρα, «στρατευμένη» εδώ και χρόνια στην προσπάθεια να σταματήσει το έγκλημα
κατά της ναυτικής παράδοσης της χώρας, εξαιτίας του οποίου, η Ελλάδα έχει χάσει το μεγαλύτερο μέρος του
αλιευτικού της στόλου, που ήταν και ο πολυπληθέστερος στην Ευρώπη, στο βωμό των
κοινοτικών επιδοτήσεων.
Ως γνωστό, εδώ και λίγες
ημέρες, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχει ξεκινήσει την διαδικτυακή καμπάνια
#savekaikia, επιδιώκοντας τη συνεργασία και την συνένωση των δυνάμεων όσων
συμμερίζονται την αγωνία για την καταστροφή των παραδοσιακών αλιευτικών σκαφών,
με στόχο τη διάσωση όσων έχουν απομείνει, μετά από μια 20ετία και πλέον, ισχύος
της νομοθεσίας της ΕΕ, η οποία επιδοτεί την καταστροφή τους, προκειμένου να
περιοριστεί η υπεραλίευση.
Η σημερινή συνάντηση είχε αντικείμενο
την διεύρυνση των συμμαχιών στο πλαίσιο της καμπάνιας. Το επόμενο βήμα είναι η
δημιουργία μιας ιστοσελίδας μέσα από το οποίο θα τρέξει η καμπάνια, με στόχο την άσκηση πολιτικής
πίεσης προς τον πολιτικό κόσμο της χώρας, ώστε να σταματήσει η κταστροφή των
παραδοσιακών σκαφών.
Ο Ελληνικός Σύνδεσμος
Παραδοσιακών Σκαφών που ιδρύθηκε στο
Πέραμα, Αττικής τον Νοέμβριο 1999 από είκοσι πέντε λάτρεις της Ελληνικής
Παραδοσιακής κατασκευής σκαφών, έχει στόχο
να καταγράψει τα τελευταία εναπομείναντα παραδοσιακά σκάφη σε όλη την
Ελλάδα, να διατηρήσει τα παλιά ξύλινα σκαριά και να τα αποκαταστήσει, να
σταματήσει την εγκληματική καταστροφή των αλιευτικών παραδοσιακών σκαφών, που
συντελείται εξαιτίας επιδοτήσεων και να προωθήσει νόμους που ευνοούν τη χρήση
παραδοσιακών σκαφών για τουρισμό και νόμους που ευνοούν τις παραδοσιακές
ναυπηγικές εγκαταστάσεις.
Αρωγός της προσπάθειας του
Συνδέσμου, έρχεται η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, που με την διαδικτυακή καμπάνια
#savekaikia, στοχεύει στην ενημέρωση και ευαισθητοποίση της κοινής γνώμης,
τομέα, όπου τα τελευταία χρόνια δίνει με τρόπο επίμονο η δημοσιογράφος
Μαργαρίτα Πουρνάρα.
Το «σπάσιμο» των ξύλινων
αλιευτικών σκαφών ξεκίνησε από το 1996, οπότε
τέθηκε σε ισχύ, με πρωτοβουλία της Ε.Ε., η νομοθεσία για τον περιορισμό
της υπεραλίευσης, μέσω της επιδότησης της απόσυρσης της αλιευτικής αδείας. Από
τότε, χιλιάδες αλιείς παρέδωσαν την άδειά τους και τα καΐκια τους
καταστράφηκαν. Μέσα σε λίγα χρόνια, η
Ελλάδα έχει χάσει το μεγαλύτερο μέρος του αλιευτικού της στόλου, που ήταν και ο
μεγαλύτερος στην Ευρώπη. Χιλιάδες σκούνες, περάματα, τρεχαντήρια, καΐκια,
μπρίκια, γολέττες , βαρκαλάδες, τσερνίκια
έχουν λιώσει κάτω από τους βραχίονες μιας μπουλντόζας. Σκαριά που
χρειάστηκαν τρία χρόνια να κτιστούν στα καρνάγια, με 80-90 χρόνια ζωής στα
κύματα, θρυμματίζονται. Μαζί με τα παραδοσιακά σκαριά, χάνονται και οι έμπειροι
καραβομαραγκοί των ταρσανάδων, το επάγγελμα των οποίων είναι μοναδικό και
αναντικατάστατο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του
Ελληνικού Συνδέσμου Παραδοσιακών Σκαφών, από τα περίπου 14.500 έχουν
καταστραφεί τα 12.500 κατά τα τελευταία 20 χρόνια. Προσφάτως ανακοινώθηκε ότι άλλα 763 πρόκειται να οδηγηθούν σε
σπάσιμο, ενώ άλλες 522 αιτήσεις δεν έχουν προχωρήσει προσωρινά λόγω έλλειψης του
διαθέσιμου χρηματικού ποσού για την καταστροφή τους. Συνολικά 45 εκατομμύρια
ευρώ διατίθενται για τον σκοπό αυτό, ενώ τα σκαριά θα μπορούσαν να αλλάξουν
χρήση και να παραμείνουν στο πέλαγος ως τουριστικά σκάφη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου